RISAU Tak Dapat Keluarkan Baki Duit RM13 Di ATM, Setelah Ditanya Inilah Jawapan Auntie Yang Buat Ramai SEBAK !!!

loading...





RISAU Tak Dapat Keluarkan Baki Duit RM13 Di ATM, Setelah Ditanya Inilah Jawapan Auntie Yang Buat Ramai SEBAK !!!
RISAU Tak Dapat Keluarkan Baki Duit RM13 Di ATM, Setelah Ditanya Inilah Jawapan Auntie Yang Buat Ramai SEBAK !!! | Tadi saya pergi MAYBANK. Beratur belakang sorang Auntie nie. Dari belakang intai dia keluarkn duit. Tengok Ada baki RM13. Dia nak keluarkan RM10 tak boleh sebab “insufficient balance”. Ada orang call dia macam minta duit kasi bankin cepat-cepat macam ada kecemasan. Saya perhati dari belakang!


Mukanya dah risau dan dia beratur dekat “deposit Machine”. Saya duk belakang dia dan tanya “Auntie.. Auntie mau kasi itu wang sama siapa? Sama anak belajar ka?” Auntie jawab “tidak.. Mau kasi sama anak kerja dekat pineng tak cukup wang mau makan!”.
Sedih bila renung…auntie yang umur 60-an lebih masih mau pikir lagi kasi anak makan. Dunia macam sudah terbalik, seorang mak kasi makan dia punya anak lagi walaupun anak sudah besar oo…
Saya tanya ” auntie sudah makan? Takpa auntie simpan ini wang saya belanja auntie makan”. Dia menangis bila saya cakap itu macam. Saya pun sedih rupanya ramai lagi orang susah dari saya.. Saya tak sanggup tengok orang susah sebab saya pernah susah!
.
Borak² dengan auntie then kasi dia saya punye bisnes card. Takpa auntie apa² boleh call saya.. Ada business untuk dikongsikan. Saya pun tak mau senang sorang².
.
“Ok thanks ya adik”. Ok sama2 autie!
atm
ps: “Ingat wahai anak-anak!
– Ingat, bila anak minta duit dgn mak/ayah, wlwpn mereka takda duit mereka tetap kata ada! Mungkin diorang pinjam dgn jiran sebelah gara2 nk bagi duit kat anak!
– Ingat, Kalau kita tak boleh bagi mereka duit, jangan minta darinya. Cukuplah mereka dah besarkan kita dgn ilmu blh Cari duit sdiri.
– Ingat, mak/Ayah tidak perlukan duit korang sebenarnya. Dia perlukan perhatian balik jenguk dia kat kampung sudah memadai. Kalau busy call pun ok. Sejuk hati diorang dgr khabar. Jgn nk duit Baru sibuk call.
– Ingat, busy memanjang site meeting sana sini, appoinment bisnes siang malam akhirnya duit pun tak pernah cukup. TIBA masa utk korang balik rumah pandang muka mereka.
– Ingat, pandang Muka mereka, rezeki mudah masuk! In sha Allah..
Ya.. Boleh SHARE cerita ini, biar semua org baca cerita sebenar… Kasi anak2 faham keadaan mak/ayah mereka. Jgn susah kn mereka lagi… Mereka dah tua.
KITA HIDUP TIDAK MENGHARAPKAN BALASAN BERUPA HARTA, HANYA DOAKAN SY MURAH REZEKI DAN DIBERI KESIHATAN YG BAIK.
Kredit:-Muhaimin A. Ghani

About BaruLaViral

Powered by Blogger.
LIKE,SHARE PAGE DAN KLIK (X) UNTUK BACA Button Close