Kontrovesi

Letakkan Yasin Dibawah Bantal Bayi Tidur Untuk Elak Gangguan Jin

loading...



Soalan : Salam Ustaz,
Isteri saya baru melahirkan anak. Ada orang menyuruh saya meletakkan Yasin di bawah tilam anak dan juga diselitkan daun dan duri limau Kasturi (yang telah dibungkus) di tepi bantal untuk mengelakkan ganguan jin/syaitan. Apakah hukumnya? Saya takut terjadinya Kurafat. Saya masih boleh terima penggunaan surah Yasin tetapi daun/duri tu agak meragukan. Masalahnya, orang yang memberi nasihat tu ahli surau dan lepasan universiti oversea di mana saya percaya orang itu jenis yang berilmu dan mampu berfikir. Dia kata memang ada benda-benda sebegini.
Saya percaya kewujudan jin/syaitan tetapi betul ke mereka takut pada daun/duri? Dan kenapa mereka perlu mengganggu bayi yang baru lahir sedangkan kalau betul mereka nak menghasut, sepatutnya menghasut orang dewasa yang sudah akhil baligh dan beragama Islam atau mana2 orang kafir yang cuba mendekati Islam.

Jawapan: Amalan seperti ini wajib dihindarkan supaya tidak terjadinya khurafat. Syaitan sentiasa akan menganggu anak adam sejak dilahirkan tanpa mengira usia, dewasa atau bayi


Sumber: Fatwa Negeri Selangor


via Bin Usrah

from Viral Semasa http://ift.tt/2lpY5s5
via IFTTT

About BaruLaViral

Powered by Blogger.
LIKE,SHARE PAGE DAN KLIK (X) UNTUK BACA Button Close