AGAMA

HATI-HATI...!!! INILAH 20 WAKTU YANG DILARANG RASULULLAH BERHUBUNG4N B4DAN DENGAN ISTERI (( Bantu Share Ya..!!! ))

loading...



HATI-HATI...!!! INILAH 20 WAKTU YANG DILARANG RASULULLAH BERHUBUNG4N B4DAN DENGAN ISTERI (( Bantu Share Ya..!!! ))


B3rhubung4n suami istri harus dilakukan penuh adab dan terdapat banyak waktu yang dibolehkan dan ada waktu – waktu yang dilarang untuk lakukan hubung4n suami istri. Hal sejenis ini dikarenakan dalam Islam hubung4n suami istri yakni beribadah dan bernilai pahala.




Berikut 20 Saat Yang Dilarang Rasulullah B3rhubung4n Badan Dengan Isteri


Mengenai saat waktu yang dilarang untuk berjim4’ yaitu :


1. “Wahai Ali..! jangan sampai engkau berjim4’ dengan isterimu pada awal (hari pertama) bln., pada pertengahannya (sehari) dan pada akhir (dua hari) di hujung bln.. Jadi sebenarnya penyakit gila, gila b4bi dan s0pak mudah mengenainya dan anaknya. ”


2. “Wahai Ali..! jangan sampai berjim4’ dengan isterimu selepas zuhor, sesungguhnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak kerana jim4’ ketika itu, jadi ia akan bermata juli`ng dan syaitan begitu sukai pada manusia yang bermata jul`ing. ”


3. “Wahai Ali..! jangan sampai bercakap-cakap semasa jim4’, sesungguhnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak dengan jim4’ yang sekian, jadi anak itu tidak selamat daripada bisu. ”


4. “Wahai Ali..! jangan sampai berjim4’ dengan perempuanmu dengan sy4hwat pada perempuan lain, jadi sesungguhnya yang demikian itu apabila Allah s. w. t. mengurniakan kepadamu berdua anak, anak itu akan jadi p0ndan yang berbentuk tidak suka serta hina. ”


5. “Wahai Ali..! apabila anda berju " nub di tempat tidur, jangan sampai membaca Al-Quran, jadi sesungguhnya saya bimbang akan turun pada anda berdua api (bala) dari langit yang membakar anda berdua. ”


6. “Wahai Ali..! jangan sampai berjim4’ dengan isterimu terkecuali ada padamu satu tuala dan pada isterimu satu tuala. ”


7. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berdua menyapu dengan memakai satu tuala, nantinya akan jatuh sy4hwat keatas sy4hwat (salah seorang akan ku4t sy4hwatnya daripada yang lagi satu), jadi sesungguhnya yang demikian itu akan mengakibatkan permusuhan lantas membawa anda berdua pada berpecah dan t4lak. ”


8. “Wahai Ali..! jangan sampai berjim4’ dengan isterimu waktu malam ‘Aidil Fitri (Raya Puasa), jadi sesungguhnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak anak itu seorang yang cacat dan tidak memperoleh anak baginya terkecuali sudah tua. ”


9. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjim4’ dengan isterimu waktu malam ‘Aidil Adha, jadi sesungguhnya apabila anda berdua berjim4’ waktu malam itu, bila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak saya bimbang ia akan jadi seorang yang berjari enam atau empat. ”

10. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjim4’ dengan isterimu di bawah cahaya matahari (dengan cara segera – direct) dan terserang warna (cahayanya), terkecuali anda gunakan tutupan (bumbung), apabila tidak jadi sesungguhnya apabila Allah mengurniakan pada anda berdua anak, nantinya anak itu akan jadi seorang sentiasa hidup dalam meminta-minta serta faqir hingga mati. ”


11. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjim4’ dengan isterimu di bawah pohon kayu yang berbuah, jadi sesungguhnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan anda berdua anak, nantinya anak itu akan jadi seorang tukang g0j0, tukang seb4t atau seorang ketua yang b3ngis, ”


12. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjim4’ dengan isterimu ketika pada azan dan iqomah, apabila berjim4’ ketika demikian, sesungguhnya apabila Allah mengurniakan anak pada anda berdua, nantinya ia jadi seorang yang menumpahkan d4rah. ”


13. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjim4’ dengan isterimu semasa ia h4mil terkecuali anda berdua berwudhu’, apabila tidak jadi sebenarnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan anda berdua anak, nantinya ia akan jadi seorang yang buta hati dan b4khil tangan. ”


14. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjim4’ dengan isterimu pada pertengahan (Nisfu) Sya’ban, jadi sesungguhnya yang demikian itu apabila Allah s. w. t. mengurniakan anda berdua anak, nantinya anak itu akan memiliki tanda yang buruk pada muka dan rambutnya. ”



15. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjim4’ dengan isterimu pada akhir bln. (yakni tinggal dua hari) jadi sesungguhnya yang demikian itu apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak nantinya anak itu jadi seorang yang sentiasa perlu meminta-minta. “


16. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjim4’ dengan isterimu dengan sy4hwat pada saudara perempuannya! (ipar anda) kerana yang demikian itu sesungguhnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak, nantinya anak itu akan jadi penolong dan pembantu pada orang yang z4lim dan pada tangannya buat kebin4saan pada manusia. ”


17. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjim4’ dengan isterimu di atas loteng jadi sesungguhnya yang demikian itu apabila Allah s. w. t. mengurniakan anak pada anda berdua nantinya anak itu jadi seorang mun4fiq, pel4mpau yang lewat batas. ”


18. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjim4’ dengan isterimu waktu malam anda bakal keluar musafir kerana yang demikian itu sesungguhnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak, ia akan membelanjakan harta pada yg tidak Haq, ” dan Rasulullah s. a. w. membaca ayat Al-Quran : “Innal Mubazziriina kaanu – ikhwan Nas – Syayathin. ”


19. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjim4’ dengan isterimu jika anda keluar bermusafir dalam tempoh tiga hari tiga malam, jadi yang demikian itu sesungguhnya jika Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak, nantinya ia jadi seorang pembantu pada setiap orang yang z4lim. ”


20. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjim4’ dengan isterimu pada awal malam, jadi sesungguhnya apabila dikurniakan anak pada anda berdua, ia jadi seorang tukang sihir, sunglap, dan ingin dunia daripada akhirat. ”



“WAHAI ALI PELIHARALAH WASIATKU INI SEBAGAIMANA AKU TELAH MEMELIHARANYA DARI JIBRIL A. S. ”



Sudilah kiranya sahabat semuanya untuk menyebarkan artikel ini semoga bermanfaat serta berguna untuk yang lain.


Sumber: islamiqpos.blogspot.co.id



About BaruLaViral

Powered by Blogger.
LIKE,SHARE PAGE DAN KLIK (X) UNTUK BACA Button Close