Bila Bersalin Kena Bog3l Juga Ke ? Nurse Jawab , "Oh ,masa buat tak malu, masa beranak nak malu-malu pulak! semua orang telanjang, bukan awak seorang!"

loading...

"Saya meminta kain untuk menutup bahagian atas badan terutamanya t*t*k..tapi jawapan yg diberi sgt menyakitkan hati "masa buat tak malu, masa beranak nak malu-malu pulak!. suasana di dalam dewan bersalin tu bolehlah diumpakan seperti pasar lambak! rasanya elok ditukar nama dr dewan bersalin kpd dewan telanjang. Sudahlah begitu, doktor2nya yang bertugas lebih ramai lelaki.ditambah pulak doktor2 pelatih lelaki yg bujang2 dan muda2 belaka buat aku malu... TAUBAT dah aku nak bersalin di sini lagi... Ramai ker yang ada pengalaman macam aku ni...?




Bila Bersalin Kena Bog3l Juga Ke ? Nurse Jawab , "Oh ,masa buat tak malu, masa beranak nak malu-malu pulak! semua orang telanjang, bukan awak seorang!"

Assalamualaikum semua,
Saya bukak thread ini untuk berkongsi pengalaman dan juga untuk puan-puan berkongsi pengalaman semasa bersalin. Semoga perkongsian kita dapat memberi manfaat kepada bakal2 ibu.
Saya dan suami kerja sebagai warden penjara, kami sama2 bertugas di penjara sandakan, sabah. Semasa bersalin anak sulung tahun 2005, saya pun ke hospital kerajaan lah, sebab tak de pengalaman dan lagipun kerja kerajaan dapat free, tak payah bayar.
sampai sahaja saya di luar wad bersalin, saya ditolak ke dalam dewan bersalin di atas kerusi roda oleh nurse, suami tak dibenarkan masuk.
sebaik sahaja melepasi satu pintu yang menutup dewan tersebut dgn bilik di luarnya...masya Allah! ada 4 deretan katil sepanjang dewan dan saya anggarkan ada dalam 50-60 mak2 buyung sedang menunggu bersalin dan mereka semuanya bertelanjang bulat tanpa seurat benang di badan!
saya tanyakan nurse muda yang menolak saya ke katil yg kosong, "kena telanjang jugak ke?"...dia jawab memang prosedur kat situ...
saya disuruh berbaring atas katil dan datang seorang matron bersama nurse lain, tanggalkan habis semua pakaian!
lepas itu dipasang monitor baby pd perut dan monitor nadi pd lengan. kemudian nurse suruh kangkang untuk check bukaan.
saya meminta kain untuk menutup bahagian atas badan terutamanya t*t*k..tapi jawapan yg diberi sgt menyakitkan hati
"masa buat tak malu, masa beranak nak malu-malu pulak! semua orang telanjang, bukan awak seorang!"
suasana di dalam dewan bersalin tu bolehlah diumpakan seperti pasar lambak! rasanya elok ditukar nama dr dewan bersalin kpd dewan telanjang!
sudahlah begitu, doktor2nya yang bertugas lebih ramai lelaki, doktor wanita cuma seorang dua...ditambah pulak doktor2 pelatih lelaki yg bujang2 dan muda2 belaka!
tiada tirai langsung dalam dewan tersebut. ibu2 yang menunggu bersalin dapat melihat rakan2 di katil2 lain bersalin!
apabila saya melihat doktor2 pelatih lelaki sedang mengerumuni mak2 buyung yg lain, terdetik dlm hati "habislah aku! lepas ni mesti diaorang jadikan tubuh aku bahan tontonan pulak!"
dah la selama ini saya menjaga aurat, bertudung litup, tiba2 habis semuanya nak didedahkan kepada lelaki lain, dan bukan seorang, ramai pulak tu!
akhirnya apabila kumpulan doktor2 tadi menghampiri katil2 berdekatan katil saya, saya pun ambil kedua2 tapak tangan dan menutup kedua2 belah t*t*k saya terutamanya utk menutup p*t*ng t*t*k
Masa yang sy geruni akhirnya tiba! Kumpulan doktor tadi (7-8 orang doktor pelatih lelaki dan seorang doktor betul) mengerumuni katil saya. Matron yang garang yang menemani kumpulan doktor tadi menengking saya “tepi tangan awak tu! Doktor nak periksa!” suaranya yang garang memenuhi seluruh dewan tersebut
Disebabkan takut dan malu ditengking, saya ketepikan tangan saya, maka tersembul lah gunung kinabalu saya…kedua2 buah rahsia yg sebelum ini hanya menjadi tatapan sang suami! Para doktor pun memulakan pemeriksaan bukaan dgn seluk menyeluk….dan disebabkan saya menjadi subjek pembelajaran, maka setiap seorang doktor pelatih practice menyeluk! Saya perhatikan ada seorang doktor muda tersebut yg matanya asyik memandang t*t*k saya!
Selesai pemeriksaan faraj, perut juga diperiksa oleh setiap doktor…dan akhir sekali doktor yg mengajar tadi memberitahu doktor2 pelatihnya….”sekarang saya akan tunjuk cara2 memeriksa payudara utk mencari ketulan…” doktor tersebut ialah seorang Singh, sudahlah tangannya besar, berbulu pulak tu…
Beliau pun menekan2 kedua2 belah t*t*k saya bermula dr kawasan ketiak sehingga ke p*t*ng t*t*k. Kedua2 tapak tangan digunakan. Kebetulan saya ada ketulan kecil di t*t*k kiri sejak belum kahwin lg, sangat kecil ketulannya. Selesai doktor tadi memeriksa…giliran pelajar2nya pulak!



Tak tergambar malunya saya ketika itu…..sudahlah bertelanjang bogel….ditonton ramai lelaki, ditekan2 t*t*k dan disentuh p*t*ng, diseluk faraj..….matron yang bengis tu pulak hanya tersenyum sinis bersama2 beberapa orang nurse yg lalu lalang….

Selesai saya dijadikan subjek kajian…kumpulan doktor tadi memeriksa ibu2 lain pulak! Saya masuk ke dewan tersebut jam 11 pg dan akhirnya hanya bersalin pd 6.10 ptg, bayangkan berapa jam lamanya saya berada dalam keadaan bertelanjang bulat! Doktor pelatih lelaki menyambut baby saya dgn diajar oleh doktor singh tadi dan disaksikan 3 orang doktor pelatih lelaki….

Selesai bersalin dan disorong ke wad post natal barulah kain hospital diberikan….barulah suami dibenarkan melawat masa waktu melawat…saya tidak menceritakan kepada suami hinggalah selepas pulang dari hospital….bagi ibu2 lain yg bukan Islam mungkin mereka tidak kisah dibogelkan…lagipun di Sabah ramai kaum2 bukan islam…tp bg kita yg biasa menutup aurat….dgn satu peristiwa sahaja habis semuanya….."

by anisahomar


p/s..mana ada tanpa seurat benang...pakai baju apa..hadoyy..hhmm..tapi akak pernah juga nampak prosedur begini...masa tu bersalin anak sulung...x reti apa-apa pun,terkebil2 perati orang katil sebelah...gerun pun ada..mujur time akak x sebegitu..biasa jer


About BaruLaViral

Powered by Blogger.
LIKE,SHARE PAGE DAN KLIK (X) UNTUK BACA Button Close