ISU & KONTROVERSI

(VIDEO) Penduduk Terkejut Melihat Ular Sawa Besar Sedang Memanjat Pokok Kelapa Ketika Sahur

loading...



Gempar apabila disaat penduduk yang sedang leka menunggu sahur, dihebohkan adanya seekor ular sawa ukuran besar dengan panjang sekitar 8 meter masuk ke kawasan kampung.
Selepas Subuh Maka dengan peralatan seadanya, penduduk pun berusaha menangkap ular tersebut.

Dengan panjang sekitar 8 meter yang akhirnya berjaya ditangkap penduduk yang berkeliaran di sekitar  Jalan KH Azhari Lorong Beringin Jaya Kelurahan 13 Ulu Kecamatan SU II Palembang,

Mengambil masa hampir 30 minit lamanya, akhirnya ular sawa dengan bercorak batik itu berjaya ditumpaskan. Namun ular sawa itu cukup besar ukurannya ini memerlukan beberapa orang untuk mengangkatnya dari belukar

Ular sawa masuk ke kawasan penempatan penduduk ini buat pertama kali dilihat oleh Utek, bocak berusia 10 tahun yang ketika itu melintasi jalan.Melihat ada yang pelik di batang pohon kelapa,


lalu dia pun  mendekati batang pohon kelapa.Namun saat pohon itu didekatinya, Utek pun terkejut besar bila melihat ular sedang melilit di batang pohon adalah seekor ular sawa bersaiz besar.

"Aku terkejut, mengapa ada yang bergerak di pohon kelapa. Waktu aku dekatai ternyata ular sawo dan langsung aku berlari panggil pak Ulung penjaga malam di kampung kami," ujar Utek.

Mengetahui ada ular sawa masuk kampung, Ulung yang sedang patroli kemudian memanggail warga lainnya yang kebetulan sedang menunggu makan sahur.

Berbekal peralatan seadanya, ular sawa sepanjang 8 meter ini pun berjaya ditangkap.
"Saat ditangkap ular ini cukup ganas, karena sedang mencari makan. Beruntunglah akhirnya berjaya ditangkap,"

"Memang selama ini penduduk mengeluh ada sejumlah ayam peliharaan penduduk sering hilang,"
"Mungkin selama ini dimakan ular. Sementara ini ular kami simpan di dalam karung dan belum tahu mau diapakan," ujar Ulung.
Lihat Video Dibawah Ini :

                                        
                                       

About BaruLaViral

Powered by Blogger.
LIKE,SHARE PAGE DAN KLIK (X) UNTUK BACA Button Close