SEMASA

[Video] Ajal Dua Beradik Digilis lori Tanah

loading...
jht
[Video] Ajal Dua Beradik Digilis lori Tanah|Kematian dua beradik nova dan lestari yang menjadi perbincangan hangat natizen sejak 16.04.2016 lau.siapa yang benar dan siapa yang salah dalam kemalangan yang meragut nyawa kedua adik beradik itu akhirnya terungkai setelah sebuah video kemalangan berkenan di muat naik oleh area traffic control system (atcs) beberapa hari lalu.
Dalam video berkenan nampak lori yang bermuatan tanah itu berada tepat di belakang mangsa namun pada masa yang sama terihat kedua mangsa yang menaiki motor ragu ragu saat hendak kekiri atau kekanan hingga memperlambat kelajuan motorsikal tanpa memperhatikan kawasan sekitar.
Lori yang berada di belakang mangsa dengan berkecepatan tinggi mengejar lampu terus melanggar motorsikal dan menggilis kedua mangsa hingga maut.
Dalam kejadian lori sempat berhenti sekejab setelah menggilis mangsa dengan tayar bagian depan kiri dan belakang.
Beberapa orang yang melihat kejadian itu cuba untuk mengejar lori yang cuba lari sebelum berjaya dihentikan oleh beberapa orang yang mengejarnya dengan motorsikal.
Mangsa adalah dua beradik nova 29 tahun pada ketika itu balik daripada shopping di mall sekitar kawasan kejadian.usai di gilis kedua beradik itu sempat merintih dan menggelupur kesakitan sebelum meninggal ketika dilarikan kehospital.kata seorang saksi.
Pengakuan sopir lori.
Ketika kejadian mangsa berhenti secara tiba tiba dia ragu ragu antara mahu belok kekiri atau kekanan,saya tak sedar ada motorsikal di hadapan Saya karena mangsa datang kehadapan lori dari arah kiri.kalau mengikut peraturan mereka seharunya berada di bagian kanan jika mahu kekanan.
Saya menyadari selepas tayar bagian kiri depan lori seperti menggilis sesuatu,saya berhenti sekejab dan ingin memeriksa apa yang dah terjadi. tapi saya nampak warga mengejar seperti menyerang saya ,karena takut kemudian saya melarikan diri.katanya di balai polis medan Sabtu (30/4/2016).Eberita nusantara news.

About BaruLaViral

Powered by Blogger.
LIKE,SHARE PAGE DAN KLIK (X) UNTUK BACA Button Close