TIPS

DAUN INI MAMPU HILANGKAN JERAWAT SECARA SEMULAJADI !! ((MOHON KONGSIKAN))

loading...

DAUN INI MAMPU HILANGKAN JERAWAT SECARA SEMULAJADI !! ((MOHON KONGSIKAN))

Jerawat kerap atau dikeluhkan oleh tumbuh subur saat tubuh sering berpeluh. Keringat merupakan media tumbuh suburnya bakteria penyebab jerawat. Jerawat memang jadi salah satu musuh terbesar tiap wanita. Ini akan jadi lebih seram saat kamu akan menghadiri satu acara penting dan tiba-tiba muncul jerawat degil.

Daun-Kemangi

Rasa percaya diri seketika akan turun. Tapi jangan sedih Ladies. Kali ini cerminan bakal menghadirkan satu resipi mudah dan murah untuk atasi jerawatmu.

Anda boleh cuba kemangi. Daun yang satu ini mempunyai nutrisi yang mampu membantu merawat jerawat dan mengurangkan kadar minyak di wajah. Kemangi mengandung vitamin A, vitamin C dan vitamin B serta kandungan bahan antiseptik yang menyembuhkan jerawat dengan cepat. Antiseptik di dalamnya akan membunuh bakteria, serta melancarkan peredaran darah di kulit.

Bahan-bahannya:
100 gram daun kemangi
200 ml air panas

Caranya:
Haluskan daun kemangi.
Campur dengan air panas.
Aduk hingga sarinya keluar.
Sejukan.
Peras daun kemangi dan simpan airnya dalam botol.
Anda boleh menyimpannya dalam peti ais.

Setiap malam hari sebelum tidur sapukan toner ini pada wajah dan diamkan semalaman. Jerawat akan segera kering dan wajahmu akan jadi lebih bersih. Kabar baiknya, jerawat baru juga bakal enggan muncul. Super keren bukan? Selamat mencuba ya!

About BaruLaViral

Powered by Blogger.
LIKE,SHARE PAGE DAN KLIK (X) UNTUK BACA Button Close